سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تشییع آیت الله امینیان

حوزه/ پیکر مرحوم آیت‌الله امینیان، نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با حضور علما و شخصیت‌های حوزوی، کشوری و استانی، در آستانه اشرفیه تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آستانه اشرفیه، مراسم تشییع پیکر پاک مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد علی(مختار) امینیان، از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی(ره)، امام خمینی(ره)و علامه طباطبایی(ره)، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و از علمای برجسته گیلان،عصر امروز، 21 خردادماه، در فضایی مالامال از حزن و اندوه، با حضور شخصیت های حوزوی، کشوری و استانی تشییع شد.

پیکر امام جمعه فقید آستانه اشرفیه، از مقابل کانون بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهر بر روی دستان شاگردان و ارادتمندان این عالم فقید  که در سوگ ارتحال ایشان اشک ماتم می ریختند و بر سر و سینه می زدند، به طرف حرم مطهر آقا سیدجلال‌الدین اشرف(ع) تشییع شد.

در طول مسیر تشییع پیکر امام جمعه فقید آستانه اشرفیه، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مرثیه سرایی پرداخته و مردم سوگوار با چشمان گریان در غم ارتحال عالم مجاهد شهرشان، به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

در مراسم تشییع ابوالشهید مرحوم آیت الله امینیان، شخصیت هایی همچون آیت الله حائری شیرازی، آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عاملی، به نمایندگی از هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، مدیر حوزه علمیه استان گیلان، برخی از مدیران و مسئولین استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، فرماندار و مسئولین شهرستان آستانه اشرفیه، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و خیل گسترده مردم ولایتمدار و انقلابی حضور داشتند.

پس از مراسم تشییع و انتقال پیکر عضو فقید خبرگان رهبری به آستان مقدس آقا سیدجلال‌الدین اشرف(ع)، آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، نماز میت را پیکر ایشان اقامه کرده و سپس آیت الله امینیان، در این مکان مقدس، در دل خاک آرام گرفت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام 3/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha